ANSAAR-Forum

ANSAAR-Forum (/)
-   Vragen & Antwoorden over Islam (http://forums.ansaar.nl/vragen-antwoorden-over-islam/)
-   -   Gebed Hulp.. (http://forums.ansaar.nl/vragen-antwoorden-over-islam/60697-gebed-hulp.html)

MisterAtay 20 juli 2012 06:59

Gebed Hulp..

Salam Alikom Wa Rahmatulahi Wa Baraktuh

Wie heeft de kennis om mij de verplichte gebeden te geven.
Welke tijden,naam, text in nederlands en arabisch(hoe het uitgesproken moet worden),en wat ik moet doen voor ik ga beginnen aan een gebed.

Als er ook verplichte gebeden zijn die je hoort te doen in Ramadan zou ik die ook willen weten.
Een verwijzing naar een goede informatieve website waar ik alles van kan leren is ook goed.

Dit is het enigste waar ik om vraag.

AnaAdam 20 juli 2012 07:02

السلام عليكم beste Broer.

Dit is 1 van de zovelen sites waar je de nodige info van kan halen.

Risallah.com :: Het Gebed (De Salaat) & De Kleine Wassing (De Woedoe)

Voor nu. Ik zal in de middag meer hulp kunnen bieden,

Ik adviseer je sterk om naar een plaatselijke Moskee te gaan en een Maandkalender halen.
Oorspronkelijk geplaatst via mobiel.ANSAAR.NL

Ladylady 20 juli 2012 17:05

Ik vertrouw risallah.com eerlijk gezegd niet. De gebedstijden waren daar niet correct ;)

Allahoe a3lem
wat nog meer niet klopt. De site wordt volgens my niet bijgehouden.. Allahoe a3lem.

pm me topicstarter. Ik kan je helpen inshallah..

AnaAdam 20 juli 2012 17:48

السلام عليكم

Informatie uit de Koran en Sunnah hoeft niet bijgehouden te worden. Wat toen duidelijk was is nu nog duidelijk.

Als je goed leest adviseren ze om een Gebedskalender te halen in de plaatselijke Moskee. Omdat ze zelf aangeven dat de tijden voor elk regio anders zijn.

Als je iemand wilt helpen, help deze openlijk in een topic zodat anderen ook Kennis opdoen.

IbadahALLAH 21 juli 2012 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MisterAtay (Bericht 761671)
Salam Alikom Wa Rahmatulahi Wa Baraktuh

Wie heeft de kennis om mij de verplichte gebeden te geven.
Welke tijden,naam, text in nederlands en arabisch(hoe het uitgesproken moet worden),en wat ik moet doen voor ik ga beginnen aan een gebed.

Als er ook verplichte gebeden zijn die je hoort te doen in Ramadan zou ik die ook willen weten.
Een verwijzing naar een goede informatieve website waar ik alles van kan leren is ook goed.

Dit is het enigste waar ik om vraag.

Welailekoumsalaam waraHmatoeAllaahi wabaarakatoehu,
Zie hieronder worden in 4 delen het gebed precies uitgelegd met overleveringen en ze doen het voor je voor. + Nederlandse vertaling. InshaAllaah zal dit je helpen, Ghair inshaAllaah.

Mag ik vragen wat je precies wilt leren? Moge Allaah soebhaanahu wata'ala het voor je vergemakkelijken, Allaahouma amien.

Deel 1:

Deel 2:

Deel 3:

Deel 4:

Allahssoldier 21 juli 2012 13:32

Salaam ibadahAllah, ik begrijp je ot niet.. wat word er bedoeld met iets vreemds?

IbadahALLAH 21 juli 2012 13:42

Ughti bedoel je de ahadith wat er in mijn onderschrift staat?

Ghuraba is vreemdeling. Wij zijn de vreemdelingen (de moslims).
De profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim & At-Tirmidhi)

Allahssoldier 21 juli 2012 13:48

[QUOTE=IbadahALLAH;762061]Ughti bedoel je de ahadith wat er in mijn onderschrift staat?

Ghuraba is vreemdeling. Wij zijn de vreemdelingen (de moslims).
De profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim & At-Tirmidhi)

Baraka Alahu Feek!

:vrede:
Vandaar dat ik dus een rare vogel ben, oke vanaf vandaag vind ik het niet erg hihi :P
en nu weer on-topic

IbadahALLAH 21 juli 2012 13:58

Al-Ghurabaa’ – De Vreemdelingen : Door Imam Ibn al Qayyim al Jawziyyah.

Het is overgeleverd op gezag van Abu Hurayrah (radiyallaahu anhu) dat de Boodschapper van Allaah (sallAllaahu ‘alayhi wa salaam) zei: “De islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijding aan de vreemdelingen.” (Overgeleverd in Sahih Muslim)

De betekenis van “vreemdheid”. (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 270)
De mensen die de religie van Allaah volgen, ervaren op vele momenten en in vele situaties een gevoel van er niet bij horen, van niet op z’n plaats zijn, van er niet bij passen en met andere woorden, van vreemd zijn. Dit gevoel kan voorkomen bij een samenkomst van niet-moslims maar dit gevoel komt helaas ook soms voor wanneer men met medemoslims is.

Iemand ziet zijn broeders en zusters handelingen verrichten die in strijd zijn met de islam of deelnemen aan innovaties die soms zelfs aan kufr grenzen, maar toch voelt hij dat hij niet genoeg kracht of moed heeft om hen te stoppen in deze handelingen. Sommige broeders en zusters, vooral als ze niet genoeg taqwa of islamitische kennis hebben, zwichten onder de druk van hun kameraden en nemen deel aan deze handelingen, wetend dat dit niet is wat Allaah wil dat zij doen. Zich hulpeloos voelend, aangezien het lijkt alsof ze alleen staan in hun ideeën en geen steun hebben om hen te helpen om het juiste te doen, bezwijken ze echter onder dergelijke druk. Deze broeders en zusters, moge Allaah genade met hen hebben, zouden troost moeten vinden in de verzen van de Qur’aan en de vele verklaringen van de Profeet (sallAllaahu ‘alayhi wa salaam) die deze situatie van vreemdheid die zij voelen beschrijven.

Waarom zijn ze “vreemdelingen” genoemd? Allaah zegt in de Qur’aan: “Waren er maar onder de generaties vóór jullie bezitters van inzicht geweest, die weerhielden van het verderf op aarde, met uitzondering van enkelen van hen die Wij hebben gered.” (Hud 11:116)

Dit vers spreekt over de paar mensen op aarde, de “vreemdelingen”, die de mensheid van verderf weerhielden. Dit zijn dezelfde mensen over wie de

Profeet (sallAllaahu ‘alayhi wa salaam) sprak toen hij zei: “De islaam is begonnen als iets vreemds en het zal weer iets vreemds worden, dus geef blijde tijdingen [in het Arabisch Tooba. Dit is een boom in het Paradijs.

De Profeet (sallAllaahu ‘alayhi wa salaam) geeft dus het goede nieuws van het Paradijs aan deze vreemdelingen.] aan de vreemdelingen.” Er werd gevraagd: “Wie zijn die vreemdelingen, O Boodschapper van Allah?” Hij antwoordde: “Zij die de mensen corrigeren wanneer zij verdorven zijn.” (Overgeleverd door Abu Amr al-Dani, van de hadith van Ibn Masoud. Het is authentiek volgens al-Albani.)

Een andere overlevering zegt: “Zij die mijn sunnah corrigeren die verpest wordt door de mensen na mij.”]

In een andere overlevering antwoordde hij op dezelfde vraag: “Zij zijn een kleine groep mensen onder een grote slechte bevolking. Degenen die zich tegen hen verzetten zijn met meer dan degenen die hen volgen.” (Overgeleverd door ibn Asaakir. Het is authentiek volgens al-Albani.)

Deze prijzenswaardige mensen worden vreemdelingen genoemd aangezien ze een kleine minderheid onder de mensheid vormen. Moslims zijn vreemdelingen onder de mensheid; de ware gelovigen zijn vreemdelingen onder de moslims en de geleerden zijn vreemdelingen onder de ware gelovigen. En de volgelingen van de sunnah, degenen die zich bevrijden van alle mensen van innovatie, zijn eveneens vreemdelingen. In werkelijkheid zijn ze echter slechts vreemd omdat zij de minderheid zijn en het is niet vanwege hun handelingen en ideeën dat ze vreemd zijn.

Dit is wat Allaah zegt in surah al-An’aam: “En als jij de meesten van hen die op aarde zijn volgt, dan zullen zij jou doen afdwalen van de Weg van Allah.” (al-An’aam 6:116).

Allaah zegt ook: “En de meeste mensen willen niet geloven zelfs al wens jij het vurig.” (Yusuf 12:103);

“En een groot aantal mensen is inderdaad ongehoorzaam.” (al-Maidah 5:49);

“Maar de meeste mensen zijn niet dankbaar." (Yusuf 12:38)

Daarom weet Allaah de Alwetende Schepper dat de meeste mensen de waarheid niet zullen volgen. Slechts een kleine groep mensen die oprecht en correct in Hem geloven; de vreemdelingen onder de mensheid. De vreemdelingen in het geloof en de vreemdelingen in karakter en handelingen zijn in werkelijkheid de meerderheid van de mensheid, want zij zijn vreemd aan de islam en de wetten die Allah heeft geopenbaard.

We zien dus dat er verschillende soorten vreemdheid zijn, waarvan sommige prijzenswaardig, sommige afkeurenswaardig en sommige prijzenswaardig noch afkeurenswaardig. We zullen deze verschillende categorieën hieronder apart bespreken. De verschillende soorten vreemdheid ; Je moet weten dat vreemdheid uit drie soorten bestaat: Het eerste soort vreemdheid is de vreemdheid van “de mensen van Allaah en de mensen van Zijn Boodschapper” (sallAllaahu ‘alayhi wa salaam), die we eerder genoemd hebben.

Deze vreemdheid is een prijzenswaardige vreemdheid aangezien het geprezen is door Allaah en Zijn Boodschapper (sallAllaahu ‘alayhi wa salaam). Daarom zou dit soort vreemdheid nagestreefd moeten worden en aanhangers daarvan moeten gesteund worden. Deze vreemdheid komt op verschillende tijden, op verschillende plaatsen en onder verschillende mensen voor.

Deze vreemdelingen zijn de ware “mensen van Allaah” want zij aanbidden niets buiten Hem en zij nemen geen steun van enig pad dan het pad van de Profeet (sallAllaahu ‘alayhi wa salaam) en zij roepen niet op tot iets anders dan hetgeen door de Profeet (sallAllaahu ‘alayhi wa salaam) gebracht is. Dit zijn de mensen die de mensheid verlieten toen zij (de vreemdelingen) hen het hardst nodig hadden.

Want op de Dag der Opstanding, wanneer alle andere groepen mee zullen gaan met hetgeen zij aanbeden hebben, zullen zij op hun plaats blijven staan. Er zal aan hen gevraagd worden: “Gaan jullie niet aangezien de andere mensen gegaan zijn?” Ze zullen antwoorden: “We hebben de mensen (in dit leven) verlaten en we hadden ze toen meer nodig dan vandaag en we zullen wachten op onze Heer die wij aanbeden hebben.” (Overgeleverd door al-Bukhari en Muslim.)
Bron; Ibn Qayyim boek getiteld: al-Ghurbathu wa al-Ghuraba.

Little_Muslima 21 juli 2012 14:02

Check je hoekje MisterAtay.

Allahssoldier 21 juli 2012 14:13

ibadahAllah tnnx

Ladylady 22 juli 2012 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnaAdam (Bericht 761799)

Informatie uit de Koran en Sunnah hoeft niet bijgehouden te worden. Wat toen duidelijk was is nu nog duidelijk.

Als je goed leest adviseren ze om een Gebedskalender te halen in de plaatselijke Moskee. Omdat ze zelf aangeven dat de tijden voor elk regio anders zijn.

Als je iemand wilt helpen, help deze openlijk in een topic zodat anderen ook Kennis opdoen.

ok, ik ervaar je reactie als aanvallend, sta7firoellah, K heb een bestand die k deze persoon kan en wil sturen, deze bestand kan ik niet hier plaatsen via mn telefoon allahoe a3lem. Je kon ook vragen wat ik diegene te bieden heb dan geef je je mailadres, dan stuur ik het jou en ieder ander het ook.

Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO