ANSAAR-Forum

Ga terug   ANSAAR-Forum > Islamitische Bewustzijn & Kennis > Vragen & Antwoorden over Islam

Vragen & Antwoorden over Islam Hier kan je vragen stellen en antwoorden op vragen over de Islam. Zit je met een specifieke vraag met betrekking tot de Islam? Vreet de onduidelijkheid al lange tijd aan je? Aarzel dan geen moment langer en stel hier al je vragen. Broeders en zusters staan voor je klaar om je letterlijk uit de 'brand' te helpen.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 13 november 2008, 10:02   #1
Komt net kijken

Geslacht: Vrouw
Caramela [Rang: 0] Is neutraal, wordt niet minacht, maar ook niet bewonderd
Dua s voor inverwachting raken

Help....
Caramela is offline  
Digg this Post!Bookmark Post in Technorati
Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 08:07   #2
Ansaar Topper!

Akhlaaq's schermafbeelding

Geslacht: Man
Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Akhlaaq [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden
Re: Dua s voor inverwachting raken

wil je een dua voor wanneer je zwanger bent of om zwanger te worden ?
Oud 14 november 2008, 11:42
Umm Habiba
Dit bericht is verwijderd door Umm Habiba.
Oud 14 november 2008, 11:42   #3
Actief Ansaar lid

Umm Habiba's schermafbeelding

Moslim: Ja
Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden

Assalam aleykom warahmatullahi wabrakatuh Zuster

ik heb hier een mooie duaa voor degene die zwanger wilt raken:

الهم لا تذرني فردا وانت خير الوارثين

Allahumma la tadhirni fardan wa anta khair alWaritheen

zeg deze du3aa iedere dag en bij iedere salat (tijdens de rukuu3 en sujuud en na de salat) en wat ook heel goed is dat je 's nachts wakker wordt en Qiyam al-lail gaat verrichten en alleen deze du3aa herhaalt , gedurende nacht.

en wat heel belangrijk is dat je veel aan istighfaar doet , want Allah soubhanaho wata3ala heeft gezegd :

فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّاراً{10** يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَاراً{11**
وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَاراً{12**

نوح :10ـ12

10. En ik zeide: "Zoekt vergiffenis van uw Heer, want Hij is de Vergevensgezinde.

11. Hij zal regen voor u nederzenden in overvloed.

12. En Hij zal uw rijkdommen en kinderen vermeerderen, en Hij zal u tuinen en rivieren schenken.

(Noach:10-12)

en goed nieuws... binnenkort is yaum alArafa(de dag voor 3eed )
als je deze dag vast en de hele dag aan du3aa en istighfaar en ander dhirk doet , wordt je vergeven en wordt jou du3aa geaccepteerd.

ik had een keertje tijdens de arafa naar een programma van Amr khaled gekeken, het was live vanuit 3arafa. en Amr khaled heeft iets heel moois verteld, hij zei : 6 jaar geleden waren mijn vrouw en ik 10 jaar getrouwd en hadden nog steeds geen kinderen, de reden was niet duidelijk, maar wat duidelijk is dat we allebei vruchtbaar zijn , maar soubhanAllah, we krijgen maar geen kinderen, we proberen het al 10 jaar. dus op de dag van Arafa was mijn vrouw in egypte en ik in mekka, en ik vroeg iedereen om du3aa voor ons te doen dat we kinderen krijgen , de hele dag ging ik deze du3aa doen, en mijn broeders en zusters deden ook mee (jazaahom Allah khair ). en na salat almaghreb belde ik mijn vrouw op om haar te felicteren met 3eed alAd7a. ik belde haar op en vroeg hoe het met haar ging. ze antwoorde : ik was een beetje ziek geworden vandaag en ging naar de dokter en de dokter feliciteerde mij omdat ik zwanger ben geworden. amr khaled werd zo blij en vertelde het aan iedereen , en iedereen ging Allah prijsen.. Soubhanaka Allah wabi7amdik..

ukhti, Allah soubhanaho wata3ala accepteerd alle du3aa's. alleen wij moeten een beetje geduld hebben. Allah zal ons zeker belonen voor onze geduld en zal zeker ons geven wat we willen, hier op aarde , of in het hiernamaals .

walhamdulilah Rab alAlamien
Umm Habiba is offline  
Met citaat reageren
Oud 22 november 2008, 23:23   #4
Ansaar Topper!

OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden

Wat is de vertaling van de du3a oeghty?
OumYoussef is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 november 2008, 23:10   #5
Actief Ansaar lid

Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden Umm Habiba [Rang: 5] Wordt bewonderd door ANSAAR-Leden

Ukhti.. ik vind het moeilijk om het te vertalen .. maar tis ongeveer zo dat je in die du3aa vraagt aan Allah dat je niet alleen blijft (en dat Allah dus jou een kind schenkt ..) .. zoiets .. ik vind het echt moeilijk .. sorry ukhti
Umm Habiba is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 november 2008, 23:19   #6
Ansaar Topper!

OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden OumYoussef [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden

Ma3lich oeght, barakAllahoe feeki!
OumYoussef is offline  
Met citaat reageren
Oud 25 november 2008, 21:28   #7
Komt net kijken

Faizah [Rang: 1] Wordt als prettig ervaren door ANSAAR-Leden Faizah [Rang: 1] Wordt als prettig ervaren door ANSAAR-Leden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Umm Habiba Bekijk bericht
Assalam aleykom warahmatullahi wabrakatuh Zuster

ik heb hier een mooie duaa voor degene die zwanger wilt raken:

الهم لا تذرني فردا وانت خير الوارثين

Allahumma la tadhirni fardan wa anta khair alWaritheen

zeg deze du3aa iedere dag en bij iedere salat (tijdens de rukuu3 en sujuud en na de salat) en wat ook heel goed is dat je 's nachts wakker wordt en Qiyam al-lail gaat verrichten en alleen deze du3aa herhaalt , gedurende nacht.

en wat heel belangrijk is dat je veel aan istighfaar doet , want Allah soubhanaho wata3ala heeft gezegd :

فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّاراً{10** يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَاراً{11**
وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَاراً{12**

نوح :10ـ12

10. En ik zeide: "Zoekt vergiffenis van uw Heer, want Hij is de Vergevensgezinde.

11. Hij zal regen voor u nederzenden in overvloed.

12. En Hij zal uw rijkdommen en kinderen vermeerderen, en Hij zal u tuinen en rivieren schenken.

(Noach:10-12)

en goed nieuws... binnenkort is yaum alArafa(de dag voor 3eed )
als je deze dag vast en de hele dag aan du3aa en istighfaar en ander dhirk doet , wordt je vergeven en wordt jou du3aa geaccepteerd.

ik had een keertje tijdens de arafa naar een programma van Amr khaled gekeken, het was live vanuit 3arafa. en Amr khaled heeft iets heel moois verteld, hij zei : 6 jaar geleden waren mijn vrouw en ik 10 jaar getrouwd en hadden nog steeds geen kinderen, de reden was niet duidelijk, maar wat duidelijk is dat we allebei vruchtbaar zijn , maar soubhanAllah, we krijgen maar geen kinderen, we proberen het al 10 jaar. dus op de dag van Arafa was mijn vrouw in egypte en ik in mekka, en ik vroeg iedereen om du3aa voor ons te doen dat we kinderen krijgen , de hele dag ging ik deze du3aa doen, en mijn broeders en zusters deden ook mee (jazaahom Allah khair ). en na salat almaghreb belde ik mijn vrouw op om haar te felicteren met 3eed alAd7a. ik belde haar op en vroeg hoe het met haar ging. ze antwoorde : ik was een beetje ziek geworden vandaag en ging naar de dokter en de dokter feliciteerde mij omdat ik zwanger ben geworden. amr khaled werd zo blij en vertelde het aan iedereen , en iedereen ging Allah prijsen.. Soubhanaka Allah wabi7amdik..

ukhti, Allah soubhanaho wata3ala accepteerd alle du3aa's. alleen wij moeten een beetje geduld hebben. Allah zal ons zeker belonen voor onze geduld en zal zeker ons geven wat we willen, hier op aarde , of in het hiernamaals .

walhamdulilah Rab alAlamien
Kan je die dou'a ook maken als je nog niet getrouwd bent?
Of liever als je getrouwd bent?
Faizah is offline  
Met citaat reageren
Oud 25 november 2008, 21:43   #8
Actief Ansaar lid

liever als je getrouwd bent natuurlijk :D .. maar voor trouwen heb je andere du3aa's
Umm Habiba is offline  
Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2010, 14:48   #9
Ansaar Topper!

maryam-86's schermafbeelding

maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden maryam-86 [Rang: 6] Wordt zeel veel gerespecteerd door ANSAAR-Leden

up
Oorspronkelijk geplaatst via mobiel.ANSAAR.NL
maryam-86 is offline  
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten