Mar7aban, welkom bij het virtuele huis van de Islam - Klik hier om vandaag nog lid te worden van ANSAAR.NL

NIEUWS | BABYNAMEN | CYBERIMAM | MEDIATHEEK | MOSLIMA | MIJN | RECEPTEN | REALTONES | TV | MOBIEL
Ansaar Community
Adverteren op ANSAAR.NL

Adverteren op ANSAAR.NL

Ga terug   Ansaar Community > Islam & Levensbeschouwing > Islam & Ik
Wachtwoord vergeten?
Nieuws & Actualiteiten Islam & Ik TheeLounge Islamic Ipod Vraag & Antwoord Huwelijk & Islam Verhalenrubriek

Islam & Ik De dagelijkse gang van zaken omtrent onze Ummah. Voor alle algemene onderwerpen en discussies over de Islam en het leven als Moslim.

Adverteren op Ansaar.nl?..

Een leeg gevoel in mijn hart, iemand advies?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 23 februari 2012, 02:53   #1
Ansaar Lid

Geslacht: Man
Rep kracht: 0
ziezoe komt net kijken
ziezoe RSS Feed
Een leeg gevoel in mijn hart, iemand advies?

Beste broeders/zusters,

Salamoe 3aleikoem warahmatoe Allahi wa barakatuhu. Ik ben op zoek gegaan naar een goed islamitisch medium, waarin ik mijn verhaal kwijt kan. Ik wil me in het kort voorstellen. Ik ben een moslim man van 22 jaar en volg momenteel een master opleiding aan een universiteit.

Al een paar maanden heb ik last van een somber/depressief gevoel, meestal sterk aanwezig in de nacht. Naar buiten toe hou ik dit gevoel geheim en ik kan naar niemand toe om mijn verhaal te doen. Ik weet niet hoe het opeens is ontstaan, maar het is er en wil maar niet weggaan. Ik word er chagrijnig van, meer prikkelbaar. Ik heb mijn dipjes gehad in mijn leven, maar nog nooit zo lang. Mijn motivatie voor studie gaat omlaag, besteed geen tijd meer aan mijn hobby's (eerst was ik bijv. actief in trainen, zaalvoetbal, nu geen zin meer om dingen te doen), nachten blijf ik wakker tot 4/5 uur 's nachts en slaap vervolgens teveel uit als ik geen college heb, verwaarloos mijn gebeden als het gaat om op tijd bidden en de lust om de dagelijkse gang van zaken te doen zit op een laag niveau. Heel af en toe gaat dit somber gevoel weg, maar laatst nog bij een tegenslag (zoals net niet aangenomen worden bij een groot kantoor) krijg ik weer dat nare gevoel. Het is een leeg gevoel.

Dan zijn er die dagen/nachten dat ik nadenk over mijn leven. Dan denk ik aan de zondes die ik pleeg en de vrienden die ik heb. Ik heb vrienden (die ik sinds mijn jeugd ken), waarvan ik weet dat ze me zullen steunen mocht er ooit een vechtpartij ontstaan tussen mij en een onbekende. Ik heb veel dingen met ze meegemaakt, is altijd lachen, maar zodra ik thuis ben, merk ik de laatste tijd dat ik somberder word. Ik pleeg vaak zondes als ik met mijn moslim of niet-moslim vrienden ben. Op zulke momenten besef ik dan, dat ik eigenlijk geen echte moslimbroeders heb. Soms wil ik de banden volledig breken met ze om de verleiding van het plegen van zonden te minderen..nummers/ping wissen..maar dan denk ik..het zijn mijn (jeugd)vrienden..zoveel met ze meegemaakt..zoveel met ze gelachen..plus dan blijf ik letterlijk eenmans over. Kan ik die eenzaamheid dan wel aan?

Verder heb je mijn begeertes voor de vrouw. Ik ben weliswaar maagd en wil graag kuis blijven tot mijn huwelijk, maar ik blijf soms verlangen naar het vrijen met een vrouw. Hoewel ik weet dat het goed is om kuis te blijven, denk ik soms aan al die 'kansen' die ik had. Ik denk dan aan bijv. de keer dat een meid me letterlijk aanstaarde en aan me zat of de andere keer dat een meid me glimlachend aankeek. Ik denk dan soms dat mijn intentie eigenlijk nooit is geweest om kuis te blijven en dat op de ene of andere manier er nooit wat van kwam om het te doen door bijv. mijn bescheiden persoonlijkheid of de omstandigheden. En dat ik eigenlijk een hypocriet ben, omdat mijn intentie pas sinds kort is om kuis te blijven. En dat ik dus opeens kuis wil blijven, omdat het tot dusver door welke reden dan ook het mij niet 'gelukt' is om het daadwerkelijk te doen.

Ik wil zo graag een goede moslim zijn, omdat ik een enkele keer aan de zoetheid van het geloof (imaan) mocht proeven (de laatste keer was in ramadan). Wollahi, zo'n heerlijk en rustgevend gevoel is dat, als ik terugdenk aan die momenten, je denkt dan aan niemand anders, behalve aan Allah. Maar, ik verval steeds terug in mijn zonden, met vrienden of in mijn eentje en dan verdwijnt die zoetheid van het geloof weer. Ik probeer lezingen online te beluisteren, naar moskee soms te gaan, zelfs vrijwillig vasten, maar ik hou het niet lang vol in het verrichten van deze daden.

Heeft iemand islamitisch advies om dit lege gevoel in mijn hart te verwijderen? Hoe zit het met mijn mogelijke hypocrisie om kuis te blijven? En moet ik de banden met al mijn vrienden breken?

Slm.
ziezoe is offline  
Digg this Post!Bookmark Post in Technorati
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 08:54   #2
On my way forward.

Amat.Allah's schermafbeelding

Locatie: It aint about where your from... it`s about where your going.
Geslacht: Vrouw
Rep kracht: 156152
Amat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =D
Amat.Allah RSS Feed
Re: Een leeg gevoel in mijn hart, iemand advies?

Dat is een helder verhaal. Ten eerste wil ik je zeggen dat je Allah dankbaar mag zijn dat je je zo voelt want het heeft je aangezet tot denken/piekeren en dat is een goed teken.

Ik denk persoonlijk dat de meeste Moslims in hun opvoeding de Islamitische visie op het leven niet voldoende meekrijgen waardoor de ontwikkeling van onze identiteit niet sterk genoeg wordt. Het wordt er dan eentje van "moslim zijn bij naam", wel vasten en dergelijke maar het geloof zit niet genoeg diepgeworteld.
We leven nu eenmaal in een verziekte maatschappij waarin je je zonder een sterk identiteitsgevoel al snel verloren zult voelen. En wanneer je je verloren voelt voel je je leeg van binnen.

Broeder, geloof me! Pak je gebed ten eerste op. Blijf bidden totdat je het vol zult blijven houden. Dat kan gebeuren met vallen en opstaan maar doe het gewoon en maak er een gevecht van! Vanaf ongeveer 7 jaar hoort een moslim al het gebed te leren en met 10 jaar mag de ouder straf geven als het gebed nog steeds niet wordt verricht en kun je nagaan dat kinderen sneller leren dan volwassenen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je het niet van jongs af aan hebt geleerd dat je keihhard je best zult moeten doen. Maar je zult vanzelf zien, en dit garandeer ik je: dat je na een tijd merkt dat dat lege gevoel weg is. En daar kan geen antidepressiva tegen op (ik ben daarom ook ANTI antidepressiva)

Naast het bidden zou ik me als ik jou was verdiepen in Islam. Op youtube heb je ontzettend veel goede lezingen. Die staan ook op dit forum.

Denk na over het leven en de zin ervan. Wat os ons werkelijke doel en wat bereiken we eigenlijk als we de westerse doelen voor ogen zouden hebben.
Op deze manier ga je na een paar maanden al merken dat je aan het veranderen bent, je iman wordt sterker, je zult je beter voelen en je zult eveneens een beter geheugen krijgen ten gevolge van het beter voelen.

Vraag Allah om Leiding, en vraag Hem voor de rest letterlijk alles wat je zou willen want hij zal incha Allah zeker je gebedenn verhoren. Je gaat op een gegeven moment echt zien dat je gebeden worden verhoord soubhanallah.

Wat ik een beetje vreemd vond om te lezen is dat je zei dat je vrienden voor je op zouden komen in een gevecht. Dat kan ik niet echt rijmen met het feit dat je aan de universiteit studeert. Maar anyways, wat betreft je vrienden zou ik niet van de een op de andere dag het contact verbrekenn maar meer geleidelijk aan. Als je jou identiteitsgevoel sterker maakt (ofwel je iman) dan zul je gaan inzien aan welke contacten je niets hebt. Want als je in een keer het contact verbreekt dan sluit je je idd geheel af en dat kan voor jou zelf ook een nadeel zijn. Allahou 3alem, misschien kun je in je islamitische ontwikkeling zelfs andere vrienden ervan overtuigen met alle interessante kennis waarover je incha Allah zult beschikken. Dan heb krijg je ten eerste zegeningen voor de da3wah en ten tweede heb je ook nog eens goede vrienden over met wie je af en toe je vrije tijd aan nuttige of leuke halal dingen kunt besteden.

Maak je verder geen zorgen. Zoals ik al zei: het is juist goed dat je je zo voelt!
Allah wil namelijk dat je een andere kant op gaat dan waar je nu bent.
Mocht je daarna nog steeds problemen ervaren dan kun je het laten horen.

Allah ycha fiek.
Oorspronkelijk geplaatst via mobiel.ANSAAR.NL

Laatst gewijzigd door Amat.Allah; 23 februari 2012 om 08:59
Amat.Allah is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 09:03   #3
On my way forward.

Amat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DAmat.Allah is Wereldberoemd op Ansaar.nl =D
Amat.Allah RSS Feed

Oh ja... En wat betreft je zondes denk ik dat ik niet anders kan zeggen dan dat je je er zo ver mogelijk van weg houdt!!! Je krijgt sowieso spijt ervan dus houd er gewoon mee op.

Hobbies hebben kan daar misschien bij helpen, maar in dit geval vul je die tijd beter op met kennis vergaren over de Islam. Het is zo mooi om te zien en te lezen dat je vaak het gevoel krijgt dat je tijd tekort komt. Je studeert aan de uni dus veel zelfstandigheid: maak daar gebruik van!
Amat.Allah is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 12:29   #4
Ansaar Lid

ziezoe komt net kijken
ziezoe RSS Feed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amat.Allah Bekijk bericht
Oh ja... En wat betreft je zondes denk ik dat ik niet anders kan zeggen dan dat je je er zo ver mogelijk van weg houdt!!! Je krijgt sowieso spijt ervan dus houd er gewoon mee op.

Hobbies hebben kan daar misschien bij helpen, maar in dit geval vul je die tijd beter op met kennis vergaren over de Islam. Het is zo mooi om te zien en te lezen dat je vaak het gevoel krijgt dat je tijd tekort komt. Je studeert aan de uni dus veel zelfstandigheid: maak daar gebruik van!
Moge Allah je belonen voor de eventuele tijd die je hebt genomen om te reageren op mijn verhaal. Ik begrijp wat je wil zeggen en ik zal mijn best doen om ten eerste mijn gebeden zoveel mogelijk op tijd te verrichten en van daaruit verder te gaan.

Slm.
ziezoe is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 12:34   #5
On my way forward.

Amat.Allah RSS Feed

Amien!

Moge Allah je ondersteunen in deze jihad.

Wassalaam.

Amat.Allah is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 12:47   #6
La ilaha illah lah.

Umayyah.'s schermafbeelding

Rep kracht: 438
Umayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =D
Umayyah. RSS Feed

Salaamoe Aleykoum.

Het is goed hoe je langzaam veranderd bent. Ik denk dat wij allemaal wel 'ns moeite hebben gehad met het verrichte van goede daden. De Shaytaan maakt de dingen leuker dan dat ze werkelijk zijn. Allaah subhana wa ta'ala heeft de dingen Haraam verklaard omdat ze niet goed zijn voor ons. Hierdoor weten wij dat die zondes dus eigenlijk helemaal niet goed zijn.

Jouw verhaal herken ik precies in het verhaal dat mijn moeder mij vertelde. Haar schoonbroer verwaarloosde zichzelf. Hij ging niet meer naar zijn werk en was dagen 'ziek'. Hij hielp zijn moeder wel thuis, maar dat was het. Zijn moeder kon dit niet langer aanzien en is gaan zoeken naar een meisje dat met haar zoon wil trouwen en ze vond er een. Het meisje is wel 18/19, maar TbarkAllaah ze kan voor hem zorgen. Ze hielp hem en stimuleert hem met dingen. Ze heeft hem zelfs een zoontje gegeven. Ik denk dat jij iemand nodig hebt omdat jij denkt dat je eenzaam bent. (Je hebt Allaah Subhana wa ta'ala!) Misschien kan je dit met je moeder overleggen en vindt ze een goede vrouw voor je. Waarmee je samen de Deen van Allaah wil bestuderen en uitvoeren. En luister niet naar de mensen die zeggen dat een relatie van te voren beter is. Wallaahi het heeft alleen maar nadelen. Je leert een vrouw pas echt kennen in het huwelijk. Vraag Allaah Subhana wa ta'ala om hulp. Zonder Zijn hulp is niets mogelijk.. En als jouw vrienden je het verkeerde pad op laten lopen. Neem afstand! Hou je bezig met de Deen van Allaah. Alleen dat helpt je in het Hiernamaals..Insha Allaah komt alles goed met je! Wa aleykoum salaam.

Laatst gewijzigd door Umayyah.; 23 februari 2012 om 12:49
Umayyah. is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 13:04   #7
Ansaar Lid

ziezoe komt net kijken
ziezoe RSS Feed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Umayyah. Bekijk bericht
Salaamoe Aleykoum.

Het is goed hoe je langzaam veranderd bent. Ik denk dat wij allemaal wel 'ns moeite hebben gehad met het verrichte van goede daden. De Shaytaan maakt de dingen leuker dan dat ze werkelijk zijn. Allaah subhana wa ta'ala heeft de dingen Haraam verklaard omdat ze niet goed zijn voor ons. Hierdoor weten wij dat die zondes dus eigenlijk helemaal niet goed zijn.

Jouw verhaal herken ik precies in het verhaal dat mijn moeder mij vertelde. Haar schoonbroer verwaarloosde zichzelf. Hij ging niet meer naar zijn werk en was dagen 'ziek'. Hij hielp zijn moeder wel thuis, maar dat was het. Zijn moeder kon dit niet langer aanzien en is gaan zoeken naar een meisje dat met haar zoon wil trouwen en ze vond er een. Het meisje is wel 18/19, maar TbarkAllaah ze kan voor hem zorgen. Ze hielp hem en stimuleert hem met dingen. Ze heeft hem zelfs een zoontje gegeven. Ik denk dat jij iemand nodig hebt omdat jij denkt dat je eenzaam bent. (Je hebt Allaah Subhana wa ta'ala!) Misschien kan je dit met je moeder overleggen en vindt ze een goede vrouw voor je. Waarmee je samen de Deen van Allaah wil bestuderen en uitvoeren. En luister niet naar de mensen die zeggen dat een relatie van te voren beter is. Wallaahi het heeft alleen maar nadelen. Je leert een vrouw pas echt kennen in het huwelijk. Vraag Allaah Subhana wa ta'ala om hulp. Zonder Zijn hulp is niets mogelijk.. En als jouw vrienden je het verkeerde pad op laten lopen. Neem afstand! Hou je bezig met de Deen van Allaah. Alleen dat helpt je in het Hiernamaals..Insha Allaah komt alles goed met je! Wa aleykoum salaam.
Bedankt voor je wijze reactie. Ik zou inderdaad graag willen trouwen, maar ik wil financieel eerst sterk in mijn schoenen staan (door bijv. een vaste baan) zodat ik goed voor mijn gezin kan zorgen. En ik ben niet zo'n type die op financieel gebied graag afhankelijk wil zijn van andere zoals van mijn vader. Ik ben daarom momenteel op zoek naar een goede baan en inshallah vind ik die ook, zodat ik op den duur met een goede moslima echtgenote kan trouwen.
ziezoe is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 13:12   #8
La ilaha illah lah.

Umayyah.'s schermafbeelding

Rep kracht: 438
Umayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =DUmayyah. is Wereldberoemd op Ansaar.nl =D
Umayyah. RSS Feed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziezoe Bekijk bericht
Bedankt voor je wijze reactie. Ik zou inderdaad graag willen trouwen, maar ik wil financieel eerst sterk in mijn schoenen staan (door bijv. een vaste baan) zodat ik goed voor mijn gezin kan zorgen. En ik ben niet zo'n type die op financieel gebied graag afhankelijk wil zijn van andere zoals van mijn vader. Ik ben daarom momenteel op zoek naar een goede baan en inshallah vind ik die ook, zodat ik op den duur met een goede moslima echtgenote kan trouwen.
Daar hoef je me niet voor te bedanken! Ja, dat is ook de basis. Insha Allaah. Moge Allaah subhana wa ta'ala jou bijstaan in het vinden van een baan en de rest. Heb geduld en hou je bezig met de Deen van Allaah en je zult de hulp van Allaah subhana wa ta'ala merken. Ghaair Insha Allaah.
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 16:46   #9
Musliman

Rep kracht: 535773
bosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =D
bosna_jihad RSS Feed

ik herken veel van mezelf in jou verhaal maar wat is je angst?
bosna_jihad is nu online  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 17:16   #10
Ansaar Lid

ziezoe komt net kijken
ziezoe RSS Feed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bosna_jihad Bekijk bericht
ik herken veel van mezelf in jou verhaal maar wat is je angst?
Broeder,

Wat bedoel je precies met angst? Kun je je vraag toelichten, zodat ik er een antwoord op kan geven?
ziezoe is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 17:23   #11
Musliman

bosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =Dbosna_jihad is Wereldberoemd op Ansaar.nl =D
bosna_jihad RSS Feed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ziezoe Bekijk bericht
Broeder,

Wat bedoel je precies met angst? Kun je je vraag toelichten, zodat ik er een antwoord op kan geven?
ik ga ervan uit dat je angst hebt. angst om je leven te veranderen angst om die stap te nemen.

of heb ik het mis...indien het wel zo is wat is het dat jou tegenhoud om te veranderen.

snap je wat ik bedoel? want je zegt dat je als goede moslim wilt leven maar vervolgens doe je niks en raak je ergens geblokkeerd...toch?
bosna_jihad is nu online  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 17:26   #12
On my way forward.

Amat.Allah RSS Feed

Oh, ik geloof dat er nog een psycholoog in the house is.
Amat.Allah is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 21:40   #13
Musliman

bosna_jihad RSS Feed

ziezoe ??
bosna_jihad is nu online  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 22:02   #14
Banned

Fatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these parts
Fatimahdali RSS Feed

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amat.Allah Bekijk bericht
Oh, ik geloof dat er nog een psycholoog in the house is.
Haha
Fatimahdali is offline  
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 22:21   #15
Banned

Fatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these partsFatimahdali is infamous around these parts
Fatimahdali RSS Feed

Salam alaikoem broeder !

Je hebt al een heleboel mooie adviezen gekregen las ik. Mashallah.
Wel een apart verhaal vind ik.
Allereerst je mag verheugd zijn! ten eerste respect dat je dit beseft. Ten tweede respect dat jij nog maagd bent. Je geeft namelijk aan dat je vrienden niet bepaald moslimbroeders zijn. Maar toch ben je maagd. Mashallah. De meeste van de broeders hebben hierin niet kunnen slagen helaas. Zondes plegen we denk ik allemaal. de kunst is om dit te beseffen en te willen veranderen. Mijn advies is verdiep je verder in de islam. Je hoef geen banden met vrienden te verbreken. Nodig ze juist uit! Laat het goede zien wat ALLAH ons heeft aangekondigd. Ik herken mij ook in het moment dat je even stilstaat en nadenkt oer het leven. Dit zie ik als een roeping en bescherming van ALLAH. Namelijk dat we terugkeren. Dat dit leventje vluchtig is. Je moet harder strijden tegen de sjaitan als je dit allemaal beseft. Soms zal het perfect gaan soms wat minder.. Maar wat je je dan moet bedenken is dat jij ALLAH hebt.Vraag 1 vraag af en maak hierin een keuze namelijk: Geloof ik in ALLAH? Als jou antwoord hierop een zekere ja is dan moet jij aannemen dat ALLAH tegen jou zegt dat niemand het waard is om gevreest te worden behalve hij.

Vrezen jullie hen, terwijl Allah er meer recht op heeft dat jullie Hem vrezen, als jullie gelovigen zijn?(attaubah)

Verdiep je verder in de koran en je zult door het leven gaan als een vogel. Tijden veranderen niets blijft hetzelfde we worden beproefd

En zien zij dan niet dat zij in elk jaar één of twee keer beproefd worden? Daarop tonen zij geen berouw en zij trekken er geen lering uit(attaubah)

Moge ALLAH jou taken verlichten.

Laatst gewijzigd door Fatimahdali; 23 februari 2012 om 22:35
Fatimahdali is offline  
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten